ZARZĄDZENIE nr 14
DYREKTORA GNIEŹNIEŃSKIEGO OŚRODKA SPORTU I REKREACJI
„Zasady postępowania w zakresie modernizacji i remontów mienia
oddanego przez GOSiR w najem lub dzierżawę”
Załącznik
do Zarządzenia nr 14
Dyrektora GOSiR
z dnia 4 lutego 2021 roku
REGULAMIN
Zasady postępowania w zakresie modernizacji i remontów mienia
oddanego przez GOSiR w najem lub dzierżawę
Niniejszy regulamin określa prawa i obowiązki Wynajmującego oraz Najemcy lub Dzierżawcy (dalej Najemcy) w zakresie modernizacji i remontów oraz zasady rozliczania Stron.
I.Zasady postępowania w zakresie modernizacji i remontów mienia.
-
Zgodnie z umową najmu, Najemca nie może dokonywać jakichkolwiek zmian budowlanych i innych istotnych przeróbek, bez uprzedniej pisemnej zgody Wynajmującego.
-
Najemca może złożyć wniosek, stanowiący Załącznik do niniejszego Regulaminu, na wykonanie prac modernizacyjnych, na koszt własny lub z zastrzeżeniem rozliczenia części nakładów w czynszu, dołączając do wniosku zakres prac wraz z określeniem ich szacunkowych kosztów (kosztorys wstępny, oferty wykonawców).
-
Wniosek wraz z załącznikami weryfikowany jest przez uprawnioną osobę reprezentującą Wynajmującego. Analiza obejmuje zakres prac, możliwość partycypacji w kosztach przez Wynajmującego oraz wycenę robót.
-
Po weryfikacji wniosku Wynajmujący przygotowuje:
-
w przypadku wykonania prac, których 100 % kosztów pokrywa Najemca – odpowiedź pisemną zawierającą zakres robót, na których wykonanie Wynajmujący wyraża zgodę, wraz z warunkami ich realizacji,
-
w przypadku wykonania prac, w kosztach których partycypuje Wynajmujący – porozumienie remontowe określające:
-
zakres robót, na których wykonanie Wynajmujący wyraża zgodę,
-
wysokość nakładów, w których partycypować będzie Wynajmujący (do 50 % całości nakładów),
-
warunki realizacji prac,
-
termin obowiązywania stawek czynszu uwzględniających zwrot Najemcy ustalonej wartości nakładów.
-
Porozumienie remontowe, o którym mowa w ust. 4 pkt. 2 powyżej, zostanie zawarte na okres całkowitego rozliczenia uznanej kwoty nakładów, poprzez obniżenie do 80 % stawki czynszu. W uzasadnionym przypadku, w szczególności gdy Najemca poczynił lub zobowiązał się do poczynienia znaczących nakładów, zwiększających wartość mienia, a rozliczenie poczynionych nakładów w okresie trwania umowy byłoby niemożliwe lub znacznie utrudnione, jednocześnie Najemca po wygaśnięciu bądź rozwiązaniu umowy najmu pozostawi nakłady bez prawa do odszkodowania, Strony w porozumieniu remontowym mogą ustalić inną formę rozliczenia.
-
W przypadku wystąpienia podczas realizacji prac tzw. robót zanikających, Najemca zobowiązany jest ustalić z Wynajmującym odbiór tychże prac przed rozpoczęciem ich wykonania.
-
Zakończenie robót Najemca zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić Wynajmującemu, celem ich protokolarnego odbioru przez Wynajmującego.
-
Wraz ze zgłoszeniem wykonania prac Najemca zobowiązany jest przedłożyć Wynajmującemu kserokopię faktur wystawionych z tytułu realizacji przedmiotowych robót, na kwotę odpowiadającą wartości nakładów, w których partycypuje Wynajmujący.
-
W przypadku niewykonania prac w ustalonym terminie, wykonania ich niezgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną, bądź nieudokumentowania fakturami, o których mowa w ust. 8, Wynajmujący uprawniony jest do wystawienia faktur korygujących zwiększających ustalony czynsz o kwotę, której Najemca nie rozliczył we właściwy sposób.
-
Wszelkie nakłady poniesione przez Najemcę, z chwilą ich odbioru, stają się własnością Wynajmującego bez prawa do ich zwrotu, zarówno w trakcie, jak i po rozwiązaniu stosunku najmu, a Najemca zobowiązany jest do zrzeczenia się wszelkich roszczeń z tego tytułu.
-
W przypadku rozwiązania umowy najmu z winy Wynajmującego przed rozliczeniem nakładów remontowych, Najemcy przysługuje prawo zwrotu pozostałej nierozliczonej w czynszu kwoty nakładów, o których mowa w ust. 4 pkt 2 ppkt.b.
-
W przypadku rozwiązania umowy najmu z winy Najemcy, nie przysługuje mu prawo do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń dotyczących zwrotu pozostałej, nierozliczonej w czynszu kwoty zweryfikowanych nakładów.
-
Jeżeli Najemca rozpoczął lub wykonał remont polegający na jego modernizacji, nie uzyskując stosownej pisemnej zgody Wynajmującego, nie przysługuje mu prawo do ubiegania się o zwrot poniesionych nakładów.
II.Zasady postępowania przy remontach koniecznych obciążających Wynajmującego.
-
Najemca jest zobowiązany przez cały okres najmu mienia utrzymywać je w stanie niepogorszonym i jest zobowiązany do dokonania wszelkich drobnych napraw oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych części składowych, a także poniesienia nakładów, związanych ze zwykłym używaniem rzeczy będących przedmiotem najmu.
-
Najemca podczas użytkowania mienia może wykonać na własny koszt prace remontowe obciążające Wynajmującego, z zastrzeżeniem ich zwrotu w czynszu, pod warunkiem złożenia wniosku, który stanowi Załącznik do niniejszego Regulaminu wraz z dołączonym zakresem prac i określeniem ich szacunkowych kosztów (kosztorys wstępny, oferty wykonawców).
-
Wniosek wraz z załącznikami weryfikowany jest przez uprawnioną osobę reprezentującą Wynajmującego. Analiza obejmuje zakres prac oraz wycenę robót.
-
Po weryfikacji Wynajmujący przygotowuje porozumienie remontowe określające:
-
zakres robót, na których wykonanie Wynajmujący wyraża zgodę,
-
wysokość nakładów, które Wynajmujący zwróci Najemcy z tytułu wykonania remontów koniecznych,
-
warunki realizacji prac,
-
termin obowiązywania stawek czynszu uwzględniających zwrot Najemcy ustalonej wartości nakładów.
-
Porozumienie remontowe, o którym mowa w ust. 4 powyżej, zostanie zawarte na okres całkowitego rozliczenia uznanej kwoty nakładów, poprzez obniżenie do 80 % stawki czynszu. W uzasadnionym przypadku, w szczególności gdy Najemca poczynił lub zobowiązał się do poczynienia znaczących nakładów, zwiększających wartość mienia, a rozliczenie poczynionych nakładów w okresie trwania umowy byłoby niemożliwe lub znacznie utrudnione, jednocześnie Najemca po wygaśnięciu bądź rozwiązaniu umowy najmu pozostawi nakłady bez prawa do odszkodowania, Strony w porozumieniu remontowym mogą ustalić inną formę rozliczenia.
-
W przypadku wystąpienia podczas realizacji prac tzw. robót zanikających, Najemca zobowiązany jest ustalić z Wynajmującym odbiór tychże prac przed rozpoczęciem ich wykonania.
-
Zakończenie robót Najemca zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić Wynajmującemu, celem ich protokolarnego odbioru przez osobę uprawnioną reprezentującą Wynajmującego.
-
Wraz ze zgłoszeniem wykonania prac Najemca zobowiązany jest przedłożyć Wynajmującemu kserokopię faktur wystawionych z tytułu realizacji przedmiotowych robót, na kwotę odpowiadającą wartości nakładów, w których partycypuje Wynajmujący.
-
W przypadku niewykonania prac w ustalonym terminie, wykonania ich niezgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną, bądź nieudokumentowania fakturami, o których mowa w ust. 8, Wynajmujący uprawniony jest do wystawienia faktur korygujących zwiększających ustalony czynsz o kwotę, której Najemca nie rozliczył we właściwy sposób.
-
Wszelkie nakłady poniesione przez Najemcę, z chwilą ich odbioru, stają się własnością Wynajmującego bez prawa do ich zwrotu, zarówno w trakcie, jak i po rozwiązaniu stosunku najmu, a Najemca zobowiązany jest do zrzeczenia się wszelkich roszczeń z tego tytułu.
-
W przypadku rozwiązania umowy najmu z winy Wynajmującego przed rozliczeniem nakładów remontowych, Najemcy przysługuje prawo zwrotu pozostałej nierozliczonej w czynszu kwoty zweryfikowanych nakładów.
-
W przypadku rozwiązania umowy najmu z winy Najemcy, nie przysługuje mu prawo do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń dotyczących zwrotu pozostałej, nierozliczonej w czynszu kwoty nakładów.
III. Zakres odpowiedzialności Wynajmującego i Najemcy i inne postanowienia
1. Utrzymanie mienia w należytym stanie technicznym i funkcjonalnym jest obowiązkiem obciążającym zarówno Wynajmującego jak i Najemcę.
2. Strony umowy zobowiązane są do posiadania aktualnych polis ubezpieczeniowych OC i majątkowych, zabezpieczających interesy stron.
3. Naprawy obciążające Wynajmującego finansowane są funduszu remontowego lub odszkodowań ubezpieczeniowych i mogą być wykonane w ramach posiadanych na ten cel środków finansowych.
4. Szkody powstałe z winy Najemcy obciążają Najemcę.
5. Strony umowy zobowiązane są do wzajemnego informowania się o przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia spowodowanych pogorszeniem się stanu technicznego wynajmowanego mienia.
6. Najemca zwalniający mienie winien je przekazać Wynajmującemu w stanie niepogorszonym.
7. Przekazanie i zdanie mienia każdorazowo wymaga spisania przez strony umowy protokołu zdawczo-odbiorczego, który określa jego stan techniczny przed, w trakcie i po okresie najmu.
8. W sprawach nieunormowanych niniejszym regulaminem, a regulujących powyższe kwestie stosuje się aktualnie obowiązujące przepisy prawa, w tym prawa miejscowego (Uchwały Rady Miasta Gniezna i Zarządzenia Prezydenta Miasta Gniezna).
Załącznik
do regulaminu „Zasady postępowania w zakresie modernizacji i remontów mienia
oddanego przez GOSiR w najem lub dzierżawę”
GOSiR
ul.Bł.Jolenty 5
62-200 Gniezno
WNIOSEK O WYRAŻENIE ZGODY NA WYKONANIE REMONTU MIENIA
W ZASOBIE KOMUNALNYM ZARZĄDZANYM PRZEZ GOSiR
Uwaga:
-
W przypadku remontów modernizacyjnych Wynajmujący może zwrócić w czynszu maksymalnie do 50 % zweryfikowanych nakładów.
-
W przypadku remontów koniecznych Wynajmujący zwraca w czynszu 100 % zweryfikowanych nakładów.
Dane Najemcy
|
Nazwisko: ……………………………………………………………..…………
Imię lub imiona: ……………………………………………………...…………
Nazwa firmy ..………………………………………………………...……….…
PESEL:…………………………………………………………………..………….
NIP firmy:……………………………………………………………...…………..
REGON firmy:…………………………………………………………...………..
KRS firmy: …………………………………………………………..…………......
|
Adres Najemcy
(siedziba firmy, adres zamieszkania)
|
ulica:……………………………………………………………………….
miejscowość: ……………………………kod pocztowy …..-………
|
Telefon kontaktowy/Faks
|
…………………………………………………………………………...………..
|
Adres e-mail
|
……………………………………@…………………………………………….
|
Adres:
-
lokalu użytkowego
-
innego mienia ….….........
|
ul. ……………………………………………………………….…………………
|
Powierzchnia ;
-
lokalu użytkowego
-
innego mienia ..............
|
powierzchnia łączna ………………………… m2.
powierzchnia podstawowa ………………………… m2.
powierzchnia pomocnicza ………………………… m2.
|
Wykonanie remontu na własny koszt
|
BEZ ROZLICZENIA NAKŁADÓW W CZYNSZU
Oświadczam, że nie zgłaszam i nie będę zgłaszać w przyszłości żadnych roszczeń z tytułu zwrotu nakładów poniesionych na remont.
Z ROZLICZENIEM NAKŁADÓW W CZYNSZU
(zaznaczyć właściwe)
|
Oświadczam, że podatek VAT
z faktury za remont zostanie zakwalifikowany w koszty prowadzonej działalności gospodarczej
|
TAK
NIE
NIE DOTYCZY (osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej)
(zaznaczyć właściwe)
|
Zakres prac remontowych:
|
………………………………………………………………...……………………
………………………………………………………………...……………………
………………………………………………………...……………………………
…………………………………………………………………...…………………
……………………………………………………………………...………………
……………………………………………………………………...………………
………………………………………………………………………...……………
………………………………………………………………………...……………
…………………………………………………………………...…………………
……………………………………………………………...………………………
…………………………………………………………...…………………………
………………………………………………...……………………………………
…………………………………………………...…………………………………
………………………………………………...……………………………………
…………………………………………………...…………………………………
…………………………………………………...…………………………………
……………………………………………………...………………………………
……………………………………………………...………………………………
……………………………………………………...………………………………
…………………………………………………...…………………………………
|
Planowany termin wykonania prac remontowych
|
……………………………………………………..……………………………….
|
Oświadczam, że przystąpię do prac po uzyskaniu pisemnej zgody Wynajmującego, a wszelkie prace remontowe wykonam zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2020 r., poz.1333 ze zm.), na własny koszt i ryzyko oraz warunkami technicznymi wydanymi przez Wynajmującego.
|
Zobowiązuję się do:
-
uzyskania we własnym zakresie wszelkich niezbędnych uzgodnień, o ile będą one wymagane (np. pozwolenie na budowę itp.) oraz niezbędnej dokumentacji projektowej,
-
pozostawienia wprowadzonych ulepszeń w mieniu, także w przypadku ustania stosunku najmu przedmiotowego mienia,
-
zgłoszenia Wynajmującemu faktu ukończenia wykonanych robót celem ich odbioru,
-
przedłożenia kserokopii faktur wystawionych z tytułu realizacji prac remontowych w przypadku zwrotu nakładów w czynszu.
|
Załączniki:.....................................................................................................................................................................
W przypadku rozliczenia części lub całości nakładów w czynszu – kosztorys wstępny, oferty wykonawców.
GOSiR, ul.Bł.Jolenty 5 w Gnieźnie, działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r. ,poz. 1781 ze zm.) informuje, że dane osobowe są zbierane i przetwarzane wyłącznie w postępowaniu dotyczącym porozumienia remontowego.
1. Administratorem podanych danych osobowych jest Gnieźnieński Ośrodek Sportu i Rekreacji (dalej „GOSiR'), ul.Bł.Jolenty 5, 62-200 Gniezno, e-mail: biuro@gosir.gniezno.pl
2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych w GOSiR pełni ______________________________, adres e-mail: _______________.
3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody w celu zawarcia i rozliczenia porozumienia remontowego.
4. Podane dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie obowiązującego prawa.
5 Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
6. Osobie przysługuje prawo żądania dostępu do podanych danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
7 . Osobie przysługuje prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem lub wniesieniem sprzeciwu.
8. Osobie przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i rozliczenia porozumienia remontowego.
10. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani profilowane.
Przyjmuję do wiadomości powyższą informację i oświadczam, że dane osobowe podaję dobrowolnie i wyrażam zgodę na ich przetwarzanie w celu zawarcia i rozliczenia porozumienia remontowego.
Gniezno, dnia ........................ roku …………………………….……..
Podpis Najemcy