Z A R Z Ą D Z E N I E NR 72/20 grudnia/2012
Dyrektora Gnieźnieńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
z dnia 20 grudnia 2012 roku
w sprawie: powołania na rok 2013 Zakładowej Komisji do spraw zamówień publicznych.
Na podstawie art.19, art.20 i art.21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U z 2010 r. nr 113, poz. 759 z póź. zm) zarządzam co następuje:
§ 1
1. Powołuję Zakładową Komisję do spraw zamówień publicznych, które ogłaszane będą w 2013 roku, w składzie:
Przewodniczący: Marek Ambrożak
Sekretarz: Stefan Ciszewski
Członkowie: Małgorzata Goleń
Ryszard Michalak
Anna Pluta
2. Komisja działa w oparciu o Regulamin Pracy Komisji Przetargowej wprowadzony Zarządzeniem nr 73/2012 Dyrektora GOSiR z dnia 20 grudnia 2012 roku.
§ 2
Wykonanie Zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Zakładowej Komisji do spraw zamówień publicznych.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku.
Z A R Z Ą D Z E N I E NR 73/20 grudnia/2012 r
Dyrektora Gnieźnieńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
z dnia 20 grudnia 2012 roku
w sprawie: wprowadzenia Regulaminu Pracy Komisji Przetargowej w GOSiR.
Na podstawie art. 18, art.21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z póź. zm.), w związku z art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z póź. zm.) zarządzam, co następuje:
§1
Wprowadza się Regulamin Pracy Komisji Przetargowej w Gnieźnieńskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§2
Z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia traci moc Zarządzenie nr 18/30 kwietnia/2010 Dyrektora GOSiR z dnia 30 kwietnia 2010 roku.
§3
Wykonanie zarządzenia powierza się członkom Komisji Przetargowej.
§4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 73/2012 Dyrektora GOSiR
z dnia 20.12.2012r.
Komisja przetargowa, zwana dalej "komisją", może mieć charakter stały lub być powoływana do przygotowania i przeprowadzenia określonych postępowań.
Regulamin pracy komisji nadaje kierownik jednostki.
Członków komisji powołuje i odwołuje kierownik jednostki.
Członek komisji rzetelnie i obiektywnie wykonuje powierzone mu czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków, o których mowa w pkt 3, w sytuacji, o której mowa w pkt 6 i 7, oraz jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach komisji.
Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez dostawców lub wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia stawianych im warunków członkowie komisji składają pisemne oświadczenia o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z póź. zm.) zwanej dalej "ustawą".
W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt 5, nie złożenia przez niego oświadczenia albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Informację o wyłączeniu członka komisji przewodniczący komisji przekazuje kierownikowi jednostki, który w miejsce wyłączonego członka może powołać nowego członka komisji. Wobec przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio kierownik jednostki.
Członek komisji, z zastrzeżeniem pkt 5, jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach komisji niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt 5, o czym informuje przewodniczącego komisji.
Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt 5, są nieważne. Czynności komisji, jeżeli zostały dokonane z udziałem takiego członka, z zastrzeżeniem pkt 9, powtarza się chyba, że postępowanie powinno zostać unieważnione. Przepis stosuje się odpowiednio do sytuacji, w której członek komisji zostanie wyłączony z powodu nie złożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt 5, albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą.
Nie powtarza się czynności otwarcia ofert oraz czynności faktycznych, które nie wpływają na wynik postępowania.
Pracami komisji kieruje przewodniczący powoływany i odwoływany przez kierownika jednostki spośród członków komisji.
Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w pkt 5, oraz poinformowanie kierownika jednostki o okolicznościach, o których mowa w pkt 6 i 7,
wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie,
podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
informowanie kierownika jednostki o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Oświadczenia, o których mowa w pkt 5, przewodniczący włącza do dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dokumentację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi sekretarz komisji powoływany przez kierownika jednostki spośród członków komisji.
Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, kierownik jednostki, na wniosek przewodniczącego komisji, może zasięgnąć opinii biegłych (rzeczoznawców).
Do biegłych stosuje się odpowiednio przepis pkt 5 - 9.
Biegły przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym i udziela dodatkowych wyjaśnień.
Komisja, przygotowując postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia przez kierownika jednostki:
1) propozycję wyboru trybu udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem,
2) projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert albo zapytania o cenę,
propozycję zaproszenia do rokowań w trybie zamówienia z wolnej ręki, ze wskazaniem podmiotu, z którym mają być prowadzone rokowania,
ogłoszenia wymagane dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
projekty innych dokumentów, w szczególności wnioski kierownika jednostki do właściwego organu o wydanie decyzji wymaganych ustawą.
Komisja w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności:
udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
prowadzi negocjacje albo rokowania z dostawcami lub wykonawcami, w przypadku gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji albo rokowań,
dokonuje otwarcia ofert,
ocenia spełnianie warunków stawianych dostawcom lub wykonawcom oraz wnioskuje do kierownika jednostki o wykluczenie dostawców lub wykonawców w przypadkach określonych ustawą,
wnioskuje do kierownika jednostki o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustawą,
ocenia oferty, które nie podlegają odrzuceniu,
przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania,
Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert dokonanej przez członków komisji, z zastrzeżeniem pkt 22 - 24.
Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszeniu do udziału w postępowaniu albo zaproszeniu do składania ofert. Każdy z członków komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny.
Przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami można sporządzić zbiorcze zestawienie oceny ofert. W takim przypadku pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny ofert, o którym mowa w ust. 2, zastępuje się pisemnym uzasadnieniem wyboru najkorzystniejszej oferty.
W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę komisja proponuje wybór oferty, która zawiera najniższą cenę. (art.69-73 ustawy Pzp)
W postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki komisja przedstawia kierownikowi jednostki propozycję zawarcia umowy z oferentem, z którym były prowadzone rokowania. (art.66-68 ustawy Pzp)
W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 93 ustawy Pzp, komisja występuje do kierownika jednostki o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej oraz omawiać okoliczności, które spowodowały konieczność unieważnienia postępowania.
Kierownik jednostki stwierdza nieważność czynności podjętej z naruszeniem prawa.
Na polecenie kierownika jednostki komisja powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.
Komisja ustosunkowuje się do decyzji odwołań na podstawie Orzeczenia Krajowej Izby Odwołań.
Przygotowanie i przeprowadzenie nowego postępowania w tej samej sprawie powierza się komisji w zmienionym składzie, jeżeli kierownik jednostki odmówi zatwierdzenia propozycji komisji i unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ustawy Pzp.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 20.12.2012 r.