Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 24
Dyrektora GOSiR
z dnia 31 marca 2017 roku
z uwzględnieniem zmian wprowadzonych Zarządzeniami Dyrektora GOSiR:
nr 64 z 17.10.2017 r, nr 89 z 19.10.2018 r, nr 37 z 31.05.2019 r, nr 50 z 07.10.2019 r, nr 8 z 20.01.2021 r, nr 38 z 25.05.2021 r, nr 45 z 29.06.2021 r, nr 3 z 03.01.2022 r,
nr 40 z 19.08.2022 r., nr 55 z 03.10.2022 r, nr 19 z 02.03.2023 r.
i nr 19 z 12.04.2024 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GNIEŹNIEŃSKIEGO OŚRODKA SPORTU I REKREACJI (GOSiR)
I.POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
1. Regulamin Organizacyjny określa strukturę organizacyjną, zakres działania, zasady funkcjonowania i zadania poszczególnych jednostek organizacyjnych GOSiR.
2. Regulamin organizacyjny nadawany jest przez Dyrektora zakładu w drodze zarządzenia, za zgodą Prezydenta Miasta Gniezna.
§ 2.
1. GOSiR jest jednostką organizacyjną gminy, nie posiadającą osobowości prawnej i działającą w formie zakładu budżetowego, na podstawie Statutu nadanego przez Radę Miasta Gniezna.
2. Siedzibą i terenem działania Zakładu jest Miasto Gniezno.
3. Zakład może posiadać własny znak graficzny.
4. Zakład jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
II.STRUKTURA ORGANIZACYJNA
§ 4.
1. Strukturę organizacyjną GOSiR stanowią następujące działy;
1.1. Dział finansowo – administracyjny - DFA
1.2. Dział techniczny i transportu - DTiT
1.3. Dział marketingu - DM
1.4. Hala widowiskowo-sportowa – HWS nr 1
1.5. Obiekty sportowe - OS
1.6. Obiekty sportowe - sezonowe – OSS
1.7. Stadion żużlowy - SŻ
1.8. Hotel – H
2 Na czele każdego działu stoi kierownik odpowiedzialny za jego wewnętrzną organizację i prawidłowe funkcjonowanie.
3. Samodzielne stanowisko pracy może być jednoosobowym lub wieloosobowym stanowiskiem pracy.
§ 5.
1. Do realizacji jednostkowych zadań Dyrektor może powoływać zespoły zadaniowe.
2. Powołując zespół zadaniowy Dyrektor:
a) określa jego zadania i czas funkcjonowania
b) wyznacza jego skład osobowy i powołuje kierownika
c) ustala zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialność kierownika
§ 6.
Układ organizacyjny i powiązania służbowe komórek organizacyjnych przedstawia Schemat Organizacyjny stanowiący integralną część niniejszego regulaminu.
III.KOMPENTENCJE KADRY KIEROWNICZEJ
§ 7.
1. Pracą GOSiR kieruje Dyrektor na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Gniezna.
2. Dyrektor w ramach swoich uprawnień i obowiązków:
a) nadzoruje statutową działalność zakładu, reprezentuje go zewnątrz i odpowiada za całokształt jego działalności,
b) kształtuje strukturę organizacyjną zakładu odpowiednio do rozmiarów i zakresu jego zadań,
c) prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z rocznym planem finansowym zatwierdzanym przez Prezydenta Miasta Gniezna i ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wykorzystanie środków budżetowych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
d) administruje i sprawuje nadzór nad gospodarką mieniem zakładu,
e) realizuje i nadzoruje inwestycje oraz prace remontowe zgodnie z zatwierdzonym przez Prezydenta Miasta planem finansowym,
f) jest odpowiedzialny za całokształt polityki kadrowej, a w szczególności odpowiada za dobór kadr, zatrudnia, awansuje i zwalnia pracowników, sprawuje nadzór nad prowadzeniem, kompletowaniem i archiwizowaniem akt osobowych, organizuje szkolenia dla pracowników,
g) organizuje obsługę administracyjną i finansową oraz zapewnia sprawny obieg informacji pomiędzy działami,
h) organizuje system kontroli zarządczej oraz sprawuje nadzór nad skutecznością jego działania,
i) podpisuje pisma, dokumenty, umowy, zlecenia i zamówienia,
j) wydaje i wdraża zarządzenia i instrukcje wewnętrzne regulujące działalność zakładu,
k) jest administratorem danych osobowych,
l) udziela dalszych pełnomocnictw do wykonywania określonych czynności w ramach swoich kompetencji,
ł) nadzoruje przestrzeganie Regulaminu Pracy, przepisów bhp i p.poż i aktów prawnych regulujących działalność zakładu,
3. Dyrektor bezpośrednio nadzoruje działalność Zastępcy Dyrektora, Głównego Księgowego, a także Działu technicznego i transportu, Działu Obiekty sportowe – sezonowe, Działu Stadion żużlowy i Działu Hotel.
4. W czasie nieobecności Dyrektora zakładem kieruje Zastępca Dyrektora, a w przypadku ich nieobecności Główny Księgowy. Na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Dyrektora zastępujący przejmują wszystkie uprawnienia, z wyjątkiem decyzji w sprawach należących do wyłącznej kompetencji Dyrektora, a nie przekazanych zastępującemu.
§ 8.
1. Zastępca Dyrektora podlega bezpośrednio Dyrektorowi i nadzoruje działalność Działu Hala widowiskowo-sportowa, Działu Obiekty sportowe i Działu marketingu. Zastępca Dyrektora realizuje zadania Działu Hala widowiskowo-sportowa samodzielnie, zadania Działu Obiekty sportowe przy pomocy Kierownika tego działu, a zadania Działu marketingu przy pomocy pracowników na samodzielnych stanowiskach. W przypadku nieobecności Zastępcy Dyrektora nadzór nad w/w działami sprawuje Dyrektor.
2. Zastępca Dyrektora w ramach swoich uprawnień i obowiązków:
a) zarządza, organizuje pracę i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie działów,
b) administruje i nadzoruje mieniem ruchomym działów,
c) sprawuje nadzór nad wykonywaniem zadań przez podległych pracowników,
d) planuje i nadzoruje przygotowanie budżetu działów,
e) nadzoruje realizację dochodów i wydatków działów,
f) koordynuje i nadzoruje pracę podległych działów w zakresie organizacji zajęć a także obsługi i prawidłowości przebiegu imprez zleconych i własnych na wszystkich obiektach GOSiR,
g) nadzoruje realizację zakupów, remontów i inwestycji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania działów,
h) podpisuje pisma i dokumenty z zakresu działalności działów,
i) wdraża w życie zarządzenia i instrukcje wewnętrzne,
j) zastępuje Dyrektora w czasie jego urlopu, choroby lub innej nieobecności.
3. Zastępcę Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje w obowiązkach pracownik upoważniony pisemnie przez Dyrektora.
§ 9.
1. Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi i kieruje całokształtem spraw Działu finansowo-administracyjnego.
2. Główny Księgowy działa na zasadach unormowanych przepisami prawa w zakresie finansów publicznych oraz w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych w samorządowych zakładach budżetowych. Jest odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie gospodarki finansowo-księgowej zakładu.
3. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
a) organizacja i prowadzenie rachunkowości, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w sposób zapewniający ochronę mienia, kontrolę zadań planowych, prawidłowy rachunek gospodarczy i bieżącą informację o sytuacji finansowej zakładu,
b) opracowywanie zasad rachunkowości i nadzór nad ich stosowaniem,
c) sporządzanie planów finansowych zakładu i ich realizacja,
d) sporządzanie pełnej sprawozdawczości finansowej oraz analiza wyników finansowych zakładu,
e) administrowanie oraz gospodarowanie mieniem zakładu i środkami obrotowymi oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie, a także ubezpieczenie majątku i prowadzonej działalności,
f) prowadzenie kontroli wewnętrznej, w tym kontrolowanie działów w zakresie prawidłowości i rzetelności sporządzania i obiegu dokumentów niezbędnych dla rachunkowości zakładu,
g) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań przez podległych pracowników,
h) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem w zakładzie rejestru i dokumentacji z zamówień publicznych oraz szacunkową wyceną zamówień,
i) opiniowanie umów, zamówień i zleceń skutkujących wydatkami.
4. Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności zastępuje w obowiązkach pracownik upoważniony pisemnie przez Dyrektora.
§10.
1. Kierownik działu w ramach swoich podstawowych uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności:
a) Zarządza, organizuje pracę, odpowiada za dobór pracowników i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie działu,
b) opracowuje zadania i zakresy czynności dla podległych pracowników i nadzoruje ich realizację,
c) opracowuje długofalowe i okresowe plany działania oraz nadzoruje ich terminową i prawidłową realizację,
d) dokonuje okresowych i bieżących analiz, przygotowuje sprawozdania i informacje z realizacji zadań,
e) opracowuje plany urlopów w sposób zabezpieczający prawidłową działalność działu i zakładu,
f) kontroluje właściwe wykorzystanie powierzonego mienia oraz jego zabezpieczenie,
g) rozlicza pracowników z realizacji powierzanych zadań i wnioskuje do Dyrektora zakładu w sprawach osobowych wynikających z Kodeksu Pracy,
h) zapewnia ochronę informacji niejawnych oraz danych osobowych,
i) współpracuje z kierownikami i pracownikami innych działów oraz instytucjami i organami administracji publicznej, podmiotami branżowymi i środowiskiem lokalnym w zakresie planowania i realizacji zadań,
j) przygotowuje pisma, dokumenty, umowy i zlecenia do podpisu dyrektora z zakresu zadań działu,
k) zaciąga zobowiązania w imieniu dyrektora, w granicach i na zasadach określonych w procedurze zamówień podprogowych,
l) ustala szacunkową wycenę zamówień,
ł) prowadzi rejestr podprogowych zamówień publicznych działu,
m) wdraża zarządzenia i instrukcje wewnętrzne,
n) sprawuje kontrolę zarządczą.
2. Zakresy czynności, uprawnień i zasady odpowiedzialności kierowników opracowuje Dyrektor.
3. W miarę potrzeb w dziale mogą zostać utworzone stanowisko Zastępcy kierownika i dodatkowe stanowiska pracy.
4. Kierownika Działu w czasie jego nieobecności zastępuje w obowiązkach pracownik upoważniony pisemnie przez Dyrektora.
IV.ZADANIA DZIAŁÓW
§11.
1. Działem finansowo - administracyjnym kieruje Główny Księgowy, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi. Główny Księgowy zarządza, organizuje pracę, odpowiada za dobór pracowników i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie działu.
2. Dział realizuje zadania z zakresu gospodarki finansowo - księgowej, określone dla pionu głównego księgowego oraz zajmuje się realizacją polityki administracyjno – kadrowej, socjalnej i płacowej.
3. Do podstawowych zadań działu należy:
3.1.W zakresie działalności komórki finansowo-księgowej:
a) prowadzenie ewidencji kosztów w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym,
b) analityczne księgowanie kosztów i sprzedaży,
c) prowadzenie i uzgadnianie ewidencji ilościowo-wartościowej zapasów magazynowych materiałów oraz pozostałych środków trwałych,
d) rozliczanie inwentaryzacji zapasów materiałowych, towarowych, środków trwałych i pozostałych środków trwałych,
e) prowadzenie pełnej sprawozdawczości określonej przepisami prawa,
f) badanie i analiza sprawozdań finansowych,
g) prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów oraz windykacja należności z tytułu świadczonych przez zakład usług i ścisła współpraca z radcą prawnym w tym zakresie,
h) terminowe regulowanie zobowiązań, ściąganie należności oraz rozliczanie pobranych zaliczek,
i) prowadzenie dokumentacji płacowej, w tym w szczególności naliczanie wynagrodzeń zgodnie z angażami, kartami pracy i wnioskami premiowymi, ich wypłata, rozliczanie, księgowanie i archiwizowanie, prowadzenie kartotek wynagrodzeń oraz rozliczanie roczne podatku dochodowego,
j) prowadzenie dokumentacji dotyczącej umów o dzieło i umów zlecenia,
k) organizowanie obrotu pieniężnego i jego udokumentowanie,
l) rejestrowanie i rozliczanie dokumentów księgowych, kontrola formalno - rachunkowa, przekazywanie dokumentów do kontroli merytorycznej, akceptacji głównego księgowego oraz do zatwierdzenia przez dyrektora zakładu względnie upoważnione osoby,
ł) realizowanie dyspozycji finansowych oraz zabezpieczenie środków pieniężnych na wypłaty wynagrodzeń i innych świadczeń,
m) dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych na kontach przewidzianych w zakładowym planie kont.
3.2 W zakresie działalności komórki administracyjno - kadrowej:
a) zapewnienie obsługi administracyjno - biurowej zakładu,
b) zaopatrzenie komórek organizacyjnych zakładu w środki organizacyjno - techniczne, druki, formularze, pieczęcie i prowadzenie ich ewidencji,
c) obsługa sekretariatu i urządzeń biurowych oraz koordynacja spraw związanych z ich konserwacją i doraźną naprawą sprzętu i urządzeń biurowych,
d) prowadzenie rejestru: pism, spraw, zarządzeń, pełnomocnictw, powierzeń, upoważnień, delegacji, skarg i wniosków, umów i kontrola obiegu dokumentów,
e) prowadzenie pełnej dokumentacji kadrowej pracowników zakładu, w tym: prowadzenie rejestru zatrudnionych oraz byłych pracowników, prowadzenie, kompletowanie i archiwizowanie akt osobowych, prowadzenie rejestru: kart urlopowych, list obecności, harmonogramów pracy, ewidencji czasu pracy, ewidencji wyjść,
f) sprawozdawczość z zakresu spraw osobowych,
g) organizowanie i kontrolowanie różnych form szkolenia zawodowego,
h) współdziałanie ze służbą zdrowia i bhp w celu zapewnienia pracownikom opieki zdrowotnej i właściwych warunków pracy,
i) współpraca z obsługą prawną i informatyczną zakładu,
j) współpraca z Komisją socjalną,
k) nadzór i aktualizacja Regulaminu Wynagradzania,
l) przygotowanie dokumentacji do decyzji dyrektora z zakresu spraw pracowniczych: przyjmowania, przenoszenia, zaszeregowania, awansowania, zwalniania, i urlopowania pracowników,
ł) przygotowywanie, prowadzenie i gromadzenie dokumentacji dotyczącej rekrutacji i naboru kadr,
m) nadzór i właściwe gospodarowanie powierzonymi składnikami majątkowymi zakładu, prowadzenie ewidencji inwentarza w administracji,
n) nadzór nad prowadzeniem archiwum zakładowego,
o) współpraca z administratorem bezpieczeństwa informacji,
p) planowanie budżetu działu,
r) przygotowywanie informacji do specyfikacji przetargowych i zamówień z zakresu dostaw usług, artykułów biurowych, sprzętu i urządzeń biurowych na potrzeby działalności zakładu i działu.
§12.
1.Działem technicznym i transportu kieruje Kierownik, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi. Kierownik zarządza, organizuje pracę, odpowiada za dobór pracowników i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie działu. Do jego obowiązków należy także organizowanie i rozliczanie pracy konserwatorów maszyn i urządzeń basenowych.
2.Do zadań działu należy w szczególności:
a) zabezpieczenie i utrzymanie w sprawności technicznej obiektów,
b) nadzór techniczny oraz konserwacja instalacji i urządzeń technicznych,
c) przeglądy okresowe obiektów,
d) prowadzenie książek obiektów budowlanych,
e) prowadzenie dokumentacji technicznej obiektów,
f) zapewnienie prawidłowych warunków bhp i ppoż. na obiektach,
g) planowanie i prowadzenie spraw z zakresu działalności modernizacyjno-remontowej i inwestycyjnej,
h) prowadzenie i nadzorowanie spraw z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
i) prowadzenie spraw z zakresu administrowania parkingami i lokalami użytkowymi w zasobach zakładu,
j) odpowiada za właściwe gospodarowanie powierzonymi składnikami majątkowymi zakładu i prowadzenie rejestru inwentarza,
k) prowadzenie spraw dozoru i zabezpieczenia mienia,
l) zapewnienie obsługi transportowej zakładu, rozliczanie kart drogowych i czasu pracy kierowców oraz prowadzenie rejestru zużycia paliwa,
ł) prowadzenie magazynu centralnego, zaopatrzenie obiektów w niezbędne materiały, urządzenia i środki oraz rozliczanie działów w tym zakresie,
m) przygotowanie przetargów z zakresu inwestycji, remontów, modernizacji, konserwacji, utrzymania porządku i czystości na terenie obiektów i terenach otwartych, wyposażenia obiektów, dzierżawy i najmu składników majątkowych zakładu oraz prowadzenie rejestru zamówień publicznych zakładu
n) przygotowanie, prowadzenie i gromadzenie dokumentacji zgodnie z zakresem zadań działu.
§13.
1. W Dziale marketingu funkcjonują cztery samodzielne stanowiska pracy, które podlegają bezpośrednio Zastępcy Dyrektora.
2. W skład działu wchodzą n/w stanowiska:
a) do spraw marketingu,
b) do spraw sportu i rekreacji – dwa stanowiska,
c) menadżer sportu.
3. Dział realizuje następujące zadania:
a) odpowiada za kreowanie pozytywnego wizerunku zakładu,
b) opracowuje strategie i plany marketingowe w celu zwiększenia dochodów ze świadczonych przez zakład usług i organizacji imprez, dokonując analizy rynku usług
c) realizuje zadania z zakresu promocji i reklamy, przygotowuje, rozpowszechnia i aktualizuje ofertę oraz materiały informacyjne, reklamowe i promocyjne, nadzoruje funkcjonowanie stron www,
d) dokonuje okresowych i bieżących analiz, przygotowuje sprawozdania i informacje oraz wnioski z realizacji zadań,
e) planuje i organizuje imprezy i zajęcia własne, w tym komercyjne, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, opracowuje ich regulaminy i scenariusze,
f) koordynuje i nadzoruje prawidłowość przebiegu imprez zleconych i własnych
g) opracowuje kalendarz imprez oraz sprawuje nadzór nad jego realizacją i aktualizacją,
h) zajmuje się pozyskiwaniem środków zewnętrznych, w tym z reklam z przeznaczeniem na działalność,
i) kalkuluje ceny usług, imprez, zajęć i ofert komercyjnych,
j) przygotowuje pisma, dokumenty, umowy i zlecenia z zakresu zadań działu,
k) sprawuje nadzór nad działalnością szkółek i sekcji sportowych,
l) przygotowuje, prowadzi i gromadzi dokumentację zgodnie z zakresem zadań działu,
ł) wdraża w życie zarządzenia i instrukcje wewnętrzne,
m) planuje budżet działu,
n) przygotowuje informacje do specyfikacji przetargowych i zamówień z zakresu dostaw towarów, artykułów i usług na potrzeby działalności działu.
o) zaciąga zobowiązania w imieniu dyrektora, w granicach i na zasadach określonych w procedurze zamówień podprogowych,
p) ustala szacunkową wycenę zamówień,
r) prowadzi rejestr podprogowych zamówień publicznych działu,
s) realizując zadania współpracuje z kierownikami działów, branżą turystyczną, sportową, oświatową, środowiskiem lokalnym, mediami, instytucjami i organami administracji publicznej.
§14.
1. Działem Hala widowiskowo-sportowa kieruje kierownik obiektów w randze Zastępcy Dyrektora Dyrektora, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi. Jednocześnie pełni funkcję kierownika hali widowiskowo-sportowej nr 1. Zarządza, organizuje pracę, odpowiada za dobór pracowników i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie działu. Sposób korzystania z obiektów określają regulaminy.
2.W skład działu wchodzą n/w obiekty:
a) hala widowiskowo-sportowa nr 1,
b) hala widowiskowo-sportowa nr 2,
c) plac postojowy dla aut klientów basenów odkrytych i organizatorów imprez masowych na hali widowiskowo-sportowej nr 1,
d) plac zabaw,
e) park linowy,
f) stadion do hokeja na trawie,
g) wybieg dla psów dużych i małych przy stadionie do hokeja na trawie,
h) strefa rekreacji, w tym: plac zabaw i boisko piłkarskie.
3. Do zadań działu należy w szczególności:
a) nadzór nad obiektami i bieżąca ich obsługa,
b) opracowanie i nadzorowanie zasad udostępniania obiektów oraz sporządzanie grafików zajęć,
c) sprzedaż i realizacja usług, w tym umów i zleceń, w zakresie udostępniania obiektów, organizacji lub współorganizacji imprez i zajęć o charakterze sportowym, rekreacyjnym, treningów, zawodów sportowych, festynów, imprez kulturalnych i artystycznych,
d) weryfikacja zajęć realizowanych przez szkółki i sekcje działające przy GOSiR,
e) planowanie budżetu dla obiektów z uwzględnieniem zapewnienia należytego stanu technicznego, sanitarnego, wyposażenia obiektów, czystości i porządku na ich terenie,
f) przygotowywanie danych, sprawozdań i informacji do wewnętrznych analiz statystycznych,
g) przygotowywanie informacji do specyfikacji przetargowych i zamówień z zakresu remontów, modernizacji i inwestycji oraz dostaw towarów i usług na potrzeby działalności działu,
h) właściwe gospodarowanie powierzonymi składnikami majątkowymi zakładu oraz prowadzenie inwentarza na obiektach,
i) przygotowywanie, prowadzenie i gromadzenie dokumentacji związanej z działalnością obiektów.
§15.
1. Obiektami sportowymi kieruje kierownik obiektów, który podlega bezpośrednio Zastępcy Dyrektora. Jednocześnie pełni funkcję kierownika stadionu piłkarskiego. Zarządza, organizuje pracę, odpowiada za dobór pracowników i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie obiektów. Sposób korzystania z obiektów określają regulaminy.
2. W skład działu wchodzą n/w obiekty:
a) stadion piłkarski z boiskiem treningowym dla dzieci,
b) boisko treningowe do piłki nożnej i rugby,
c) 4 kompleksy boisk „Orlik” nr 1,2,3 i 4,
d) plac zabaw i siłownia przy Orliku nr 2,
e) skatepark i tor rowerowy pumptrack przy Orliku nr 3,
f) plac zabaw przy Orliku nr 4,
g) całoroczne centrum sportu i rekreacji, w tym: wybieg dla psów dużych i małych, tor speedrowerowy, tor rowerowy pumptrack i boisko piłkarskie,
h) boisko piłkarskie,
i) wybieg dla psów dużych i małych,
j) wolnostojąca ściana wspinaczkowa.
Administrowanie kompleksem "Orlik" nr 4, o którym mowa w lit. c) oraz obiektami, o których mowa w lit. f), lit. h) i lit. i) odbywa się na zasadach określonych w porozumieniach z Miastem Gniezno.
3. Do zadań działu należy w szczególności:
a) nadzór nad obiektami i bieżąca ich obsługa,
b) opracowanie i nadzorowanie zasad udostępniania obiektów oraz sporządzanie grafików zajęć,
c) sprzedaż i realizacja usług, w tym umów i zleceń, w zakresie udostępniania obiektów, organizacji lub współorganizacji imprez i zajęć o charakterze sportowym, rekreacyjnym, treningów, zawodów sportowych, festynów, imprez kulturalnych i artystycznych,
d) weryfikacja zajęć realizowanych przez szkółki i sekcje działające przy GOSiR,
e) planowanie budżetu dla obiektów z uwzględnieniem zapewnienia należytego stanu technicznego, sanitarnego, wyposażenia obiektów, czystości i porządku na ich terenie,
f) przygotowywanie danych, sprawozdań i informacji do wewnętrznych analiz statystycznych,
g) przygotowywanie informacji do specyfikacji przetargowych i zamówień z zakresu z zakresu remontów, modernizacji i inwestycji oraz dostaw towarów i usług na potrzeby działalności działu,
h) właściwe gospodarowanie powierzonymi składnikami majątkowymi zakładu oraz prowadzenie inwentarza na obiektach,
i) przygotowywanie, prowadzenie i gromadzenie dokumentacji związanej z działalnością obiektów.
§16.
1. Obiektami sportowymi - sezonowymi kieruje kierownik obiektów, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi. Jednocześnie pełni funkcję kierownika kompleksu basenowego. Kierownik zarządza, organizuje pracę, odpowiada za dobór pracowników i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie obiektów. Sposób korzystania z obiektów określają regulaminy.
2. W skład działu wchodzą n/w obiekty:
a) basen kryty,
b) sala sportowa,
c) korty tenisowe,
d) kąpielisko sezonowe „Winiary”,
e) kompleks basenów odkrytych,
f) street workout park.
W zakresie obiektu, o którym mowa w lit. f) administrowanie odbywa się na zasadach określonych w odrębnym porozumieniu.
3. Do zadań działu należy w szczególności:
a) nadzór nad obiektami i bieżąca ich obsługa,
b) opracowanie i nadzorowanie zasad udostępniania obiektów oraz sporządzanie grafików zajęć,
c) sprzedaż i realizacja usług, w tym umów i zleceń, w zakresie udostępniania obiektów, organizacji lub współorganizacji imprez i zajęć o charakterze sportowym, rekreacyjnym, treningów, zawodów sportowych, festynów, imprez kulturalnych i artystycznych,
d) weryfikacja zajęć realizowanych przez szkółki i sekcje działające przy GOSiR,
e) planowanie budżetu dla obiektów z uwzględnieniem zapewnienia należytego stanu technicznego, sanitarnego, wyposażenia obiektów, czystości i porządku na ich terenie,
f) przygotowywanie danych, sprawozdań i informacji do wewnętrznych analiz statystycznych,
g) przygotowywanie informacji do specyfikacji przetargowych z zakresu z zakresu remontów, modernizacji i inwestycji oraz dostaw towarów i usług na potrzeby działalności działu,
h) właściwe gospodarowanie powierzonymi składnikami majątkowymi zakładu oraz prowadzenie inwentarza na obiektach,
i) przygotowywanie, prowadzenie i gromadzenie dokumentacji związanej z działalnością obiektów.
4. Gospodarz basenu - szef służb ratowniczych w okresie wakacji letnich na zasadzie powierzenia dodatkowych zadań kieruje kąpieliskiem sezonowym nad Jeziorem „Winiary” oraz kompleksem basenów odkrytych. Administruje obiektami, organizuje i nadzoruje przygotowanie obiektów do eksploatacji w porozumieniu z właściwymi instytucjami i organami administracji publicznej, zapewnia fachową i przeszkoloną obsługę obiektów, opracowuje i nadzoruje zasady udostępniania obiektów, dba o sprawność eksploatacyjną obiektów i prowadzi dokumentację w powyższym zakresie.
§ 17.
1. Stadionem żużlowym kieruje kierownik stadionu żużlowego, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi. Kierownik zarządza, organizuje pracę, odpowiada za dobór pracowników i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie obiektu. Sposób korzystania z obiektu określa regulamin.
2. W skład działu wchodzą n/w obiekty:
a) Stadion żużlowy z torem żużlowym i boiskiem,
b) Sezonowe lodowisko.
2. Do zadań działu należy w szczególności:
a) nadzór nad obiektem i bieżąca obsługa,
b) opracowanie i nadzorowanie zasad udostępniania obiektu oraz sporządzanie grafików zajęć,
c) sprzedaż i realizacja usług, w tym umów i zleceń, w zakresie udostępniania obiektu, organizacji lub współorganizacji imprez i zajęć o charakterze sportowym, rekreacyjnym, treningów, zawodów sportowych, festynów, imprez kulturalnych i artystycznych,
d) weryfikacja zajęć realizowanych przez szkółki i sekcje działające przy GOSiR,
e) planowanie budżetu dla obiektu z uwzględnieniem zapewnienia należytego stanu technicznego, sanitarnego, wyposażenia obiektu, czystości i porządku na jego terenie,
f) przygotowywanie danych, sprawozdań i informacji do wewnętrznych analiz statystycznych,
g) przygotowywanie informacji do specyfikacji przetargowych i zamówień z zakresu remontów, modernizacji i inwestycji oraz dostaw towarów i usług na potrzeby działalności działu,
h) właściwe gospodarowanie powierzonymi składnikami majątkowymi zakładu oraz prowadzenie inwentarza na obiekcie,
i) przygotowywanie, prowadzenie i gromadzenie dokumentacji związanej z działalnością działu.
3. W okresie zimowym Kierownik na zasadzie powierzenia dodatkowych zadań kieruje pracą sezonowego lodowiska. Administruje obiektem, organizuje i nadzoruje przygotowanie lodowiska do eksploatacji w porozumieniu z właściwymi instytucjami i organami administracji publicznej, zapewnia fachową i przeszkoloną obsługę lodowiska, opracowuje i nadzoruje zasady udostępniania obiektu, dba o sprawność eksploatacyjną obiektu i prowadzi dokumentację w powyższym zakresie. Sposób korzystania z obiektu określa regulamin.
§ 18.
1. Hotelem kieruje kierownik, który podlega bezpośrednio Dyrektorowi. Kierownik zarządza, organizuje pracę recepcji, restauracji, kuchni i personelu obsługi, odpowiada za dobór pracowników i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie obiektu. Sposób korzystania z obiektu określa regulamin.
2. Do zadań działu należy w szczególności:
a) nadzór nad obiektem i bieżąca obsługa,
b) opracowanie i nadzorowanie zasad udostępniania obiektu oraz sporządzanie grafików zajęć,
c) sprzedaż i realizacja usług hotelowych i gastronomicznych , w tym umów i zleceń,
d) planowanie budżetu dla obiektu z uwzględnieniem zapewnienia należytego stanu technicznego, sanitarnego, wyposażenia obiektu, czystości i porządku na jego terenie,
e) przygotowywanie danych, sprawozdań i informacji do wewnętrznych analiz statystycznych,
f) przygotowywanie sprawozdań statystycznych z zakresu obsługi ruchu turystycznego,
g) przygotowywanie informacji do specyfikacji przetargowych i zamówień z zakresu remontów, modernizacji i inwestycji oraz dostaw towarów i usług na potrzeby działalności działu,
h) nadzór nad zaopatrzeniem kuchni i recepcji, magazynem żywności,
i) nadzór nad właściwym wyposażeniem jednostek mieszkalnych, restauracji i kuchni,
j) właściwe gospodarowanie powierzonymi składnikami majątkowymi zakładu oraz prowadzenie inwentarza na obiekcie,
k) prowadzenie depozytów,
l) przygotowywanie, prowadzenie i gromadzenie dokumentacji związanej z działalnością działu, w tym dokumentacji meldunkowej klientów
V.NADZÓR i KONTROLA ZARZĄDCZA
§ 19.
1. Nadzór nad działalnością Zakładu sprawuje Prezydent Miasta Gniezna.
2. Dyrektor Zakładu odpowiada za organizację i należyte funkcjonowanie kontroli zarządczej oraz sprawuje osobisty nadzór nad skutecznością działania systemu kontroli wewnętrznej.
3. Kontrolę zarządczą sprawują Dyrektor oraz upoważnieni przez Dyrektora pracownicy.
4. Kontrola zarządcza obejmuje działania mające wpływ na osiąganie celów i realizację zadań, w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
5. Zasady i tryb kontroli zarządczej określają procedury wprowadzane zarządzeniem Dyrektora zakładu.
6. Czynności związane ze sprawowaniem kontroli wewnętrznej wykonują z urzędu: Dyrektor, Zastępca Dyrektora, Kierownicy Działów, Główny Księgowy oraz inni pracownicy zobowiązani do jej wykonywania w ramach ich funkcji bądź powierzanych obowiązków.
7. Zakład podlega również kontroli zewnętrznej ze strony jednostek i organów do tego uprawnionych.
§20.
W sprawach skarg i wniosków Dyrektor zakładu przyjmuje w godzinach urzędowania GOSIR.
VI.POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§21.
1.Zadania poszczególnych pracowników w działach i obiektach określają szczegółowe zakresy czynności pracowników.
2.Organizację i porządek pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa Regulamin Pracy ustanawiany przez Dyrektora zakładu w drodze zarządzenia.
§22.
Zmiany w regulaminie organizacyjnym wprowadzane są w trybie obowiązującym dla jego nadania.
§23.
Regulamin organizacyjny wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Prezydenta Miasta Gniezna.
Wprowadzający: | Ilość odwiedzin strony: |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Licznik odwidzin dziś: 1 Licznik odwidzin ogólne: 5155 |
Data wprowadzenia: | Ostatnia aktualizacja: |
27 sierpnia 2012 godz. 16:07 | 22 kwietnia 2024 godz. 08:29 |
Data publikacji | Osoba | Zdarzenie |
22.04.2024 08:29:28 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
22.04.2024 08:28:40 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
22.04.2024 08:27:48 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
16.03.2023 10:40:37 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
16.03.2023 10:38:48 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
16.03.2023 10:38:24 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
15.03.2023 10:26:21 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
15.03.2023 10:25:43 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
15.03.2023 10:24:09 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.10.2022 10:31:13 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.10.2022 10:25:35 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
06.09.2022 10:34:45 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
06.09.2022 10:31:13 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
06.09.2022 10:23:52 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
17.01.2022 15:37:49 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
17.01.2022 15:37:14 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
17.01.2022 15:35:43 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
17.01.2022 15:34:44 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
17.01.2022 15:33:14 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
17.01.2022 15:29:46 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
17.01.2022 15:22:58 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
12.07.2021 13:45:16 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
14.06.2021 08:46:30 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.02.2021 15:15:49 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.02.2021 15:15:15 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.02.2021 15:12:38 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.02.2021 15:09:42 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.02.2021 14:59:43 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.02.2021 14:58:54 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.02.2021 14:55:03 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
16.11.2020 07:44:44 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
12.11.2020 11:51:46 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
15.11.2019 09:00:37 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
15.11.2019 08:58:25 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
26.06.2019 07:43:34 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
26.06.2019 07:42:46 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
20.11.2018 14:35:03 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
20.11.2018 14:25:58 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
20.11.2018 14:18:42 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
20.11.2018 14:18:04 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
14.11.2017 09:36:19 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
24.04.2017 12:46:16 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
24.04.2017 12:03:17 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
28.04.2015 13:54:22 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
28.04.2015 13:52:53 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
10.09.2014 08:18:00 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
05.05.2014 09:17:41 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
27.08.2012 16:46:35 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Aktualizacja treści |
27.08.2012 16:07:50 |
Sekretariat Gosir Email:biuro@gosir.gniezno.pl Tel: |
Dodanie strony |